}

selamat ulang tahun kelahiran ke22



Alhamdulillah..syukur kepada Allah ain masih sihat dan dapat diberi peluang untuk melihat orang2 yg ain syg..diberikan rezeki oleh Nya serta di panjangkan umo utk melihat dunia..


thanx pada kekawan atas ucapan hari jadi yg ain terime tak kesahlah dari fB/smS dan email..


sempene ulag tahun kelahiran ain yg ke 22 nie..ain nk ucap thanx pd famly sebab byk beri sokogan pd ain,n ain mintak maaf slme 22 taon nie byk lukekn hati ibu n ayah wlaupon tanpe sedar..

thank jugak pd kkwn yg sentiase ade mase ain epy n sedih dan thank ssgt kowg sudi jd pendengar yg sentia bile ain teresak-esak menages dan thank sebab jd tempat ain luahkan kemarahan..
ain tak mampu balas ape yg kowg buat hanya ucapan terime kasih serta doakn kebaikkan kowg jea yg mampu..amin..


pade sedia,maaf..ain tak mampu nk pikul lagi tanggugjawab yang baru n xsedia lg.,,sebab ain belom mampu lg nk beri ape yg terbaik utk family n diri ain sendiri..insyaallah klu awk mampu n sangop tngu 3,4 taon lg.insyaallah jodoh kite tak kemane..

sempene umo ain yg ke22 taon nie.ain harap ain jadi lebih baik dari taon2 lepas,mampu capai ape yg ain mahukn selame nie..amin..







TERIME KASIH MEMBACA....

“Aku & Dia Dah Putus…”


Assalamualaikum

“aku dan dia dah putus…”

“kenapa?”
“aku dah x sayangkan dia. pelik bukan.tiba-tiba saja perasaan tu hilang”

“kau pasti dengan keputusan kau.kau x kesiankan dia? dia sayang kau…”

“kesian la jugak. tapi bila aku fikir balik. lagi kesian kalau aku teruskan. aku dah x mampu…”

“buatlah apa yang kau rasa terbaik….”

selepas setahun.

“aku geram. dia tipu aku. lepas setahun baru aku tahu…”

“kenapa? apa yang dah jadi…?”

“dia ada ramai perempuan belakang aku. dia tipu aku.aku rasa pedih. terlalu pedih…”
“kenapa kau pedih. kan perasaan kau dekat dia dah lama hilang”

“entah. mungkin rasa dikhianati. x dihargai.mungkin kalau aku sayang dia. sekarang aku dah longlai. separuh mati aku terluka.  rabak. koyak. patah….”

“lupakanlah. jangan bebani hati fikiran diri kau dengan benda dah lepas ni…tidurlah dah lewat…”

“aku tak boleh stop. mata aku x boleh nak lelap .kecewa aku menggunung. otak aku overtime….”

.
beberapa bulan kemudian

“Aku selalu tertanya-tanya kenapa perasaan aku pada dia boleh hilang. Sekelip mata.”

“kau ada jawapan?”

…senyum “ada…mudah.”

“apa dia?”

“bila aku pandang semua benda yang jadi tu ada hikmah.aku mula refleksi balik segala apa yang aku dah buat.apa yang jadi dalam hidup aku.dan aku dapat jawapan.kau nak tahu?”

“kongsi lah…”

“Allah sayang aku. Dia taknak aku setia pada orang yang x hargai aku. Dia benarkan aku tahu kebenaran setelah setahun.mungkin masa tu baru kekuatan aku cukup untuk menampung kekecewaan aku.dan aku fikir-fikir balik, Allah beri yang terbaik untuk aku.sedangkan banyak benda yang aku lalai.hubungan aku dengan Allah aku terabai.”

“maksud kau?”

“aku banyak berfikir.refleksi balik segalanya.cari jawpan pada soalan-soalan aku.aku kadang-kadang lalai dalam mengingati Allah.leka dengan cinta lelaki.aku dah bazirkan masa,duit untuk cinta lelaki.aku dah sedar aku sepatutnya fokus cinta kepada Pencipta.nak tahu sesuatu?”

“teruskan aku dengar…”

“aku pernah tanya kenapa aku jumpa lelaki yang salah.sekarang aku rasa aku tahu kenapa.aku belum cukup baik.dan aku kena betulkan diri aku untuk dapat yang terbaik. Rasa cinta itu memang anugerah daripada Allah.tapi kita manusia ni lebih menghargai rasa cinta itu daripada Si Pemberi.

Kakak sepupu aku pernah cakap bila kita couple susah nak kawal bukan…rindulah sayanglah then gaduh sampai emo seminggu.lepas itu mula nak pegang-pegang tangan, bergambar rapat-rapat…sebab tu,lebih baik mencegah daripada mengubati bukan…”

“so sekarang?”

“aku tengah berjuang.menjadi lebih baik.doakan.selangkah.dua langkah…aku sedang berlari.mendekati Pencipta…”

“lelaki?cinta?”

“hanya yang Halal.janji Allah itu pasti.”

“kau yakin sekarang?rasa lebih baik?”

“alhamdulillah.semua jawapan-jawapan yang aku cari membawa aku pada Allah.aku nampak cahaya melambai-lambai dari jauh.cahaya itu yang buat aku bangun.dan ketenangan itu milik aku.sungguh,hikmah itu kalau dicari gali manisnya tiada berpenghujung.aku khilaf.sebab aku tahu Allah sentiasa ada, cuma manusia yang mencipta jarak.

Itu kata-kata yang aku rasa sesuai dengan situasi aku.mungkin dulu aku nak dekat dengan Dia bila nak sesuatu atau sedih kecewa saja.tapi sekarang aku dah sedar,faham tanggungjawab aku.Allah buktikan lagi sayang Dia pada aku dengan adanya perasaan ini.syukur :) ”
 

TERIME KASIH MEMBACA....

bulan terakhir 2011

salam n hye ualls...


tugas sebagai pengajar semakin bertambah...baru taw,perasaan lectre time ain blaja dulu rase bile ank didik degil n tak mau dengar cakap.. kkadang tak tanggug rasenye bnd nie semua..tapi ni mmg ape ain maukn sejak dulu..jadi kene tempuhi...


bln 12 nie cukop 2 bulan ain mengajar n segala kate2 umpatan ain dengar dari yg senior ttg kkwn serta ain..tapi ain tadahkn telinge n senyum aje..
tak semua owg sukekn kite.dan kite ade je yang tak suke..terime je..


ain harap bulan 12 nie lebih baik dari bulanbulan sebelumnye..dan ain mampu tersenyum serta tabah hadapi harihari akan datang..amin..


" Hati wanita manakah yang mampu menahan duka dan lara tatkala dilanda badai ujian dan dugaan tanpa henti? "




TERIME KASIH MEMBACA....

kerja bertambah

mingu nie bz dengan student dan kerja-kerja jPK..
tolong banyak benda nk pikir...
TERIME KASIH MEMBACA....

cerite cerite


saya tak perlukan seseorang yang sentiasa ada masa 24jam dengan saya dan di akhirnya, dia pergi meninggalkan saya begitu saja.. saya lebih suka seseorang yang sangat sibuk tetapi pada akhirnya, sebelum tidur dia mencari saya dan menyatakan "selamat malam.. hari ni saya sangat letih.. saya rindukan awak tapi maafkan saya kerana saya perlu tidur.. awak jangan risau, kerana esok saya masih lagi milik awak"

TERIME KASIH MEMBACA....

KAWANke ??


nape sebab kawan,aku leh lembotkan aty,
nape sebab kawan,aku boleh abaikan diri sendiri
nape sebab kawan,aku makan ati
nape sebab kawan,dye sangop wat ak nages lagi..
semuanya pasal kawan..
lebih elok takdek kawan,klu kawan tue buat kite tersekse
dan lebih baek jugak takde kawan klu paragai kalahkan setan..


TERIME KASIH MEMBACA....

perjalanan t'akhir




Di saat kita nikmati kebersamaan.Banyak hal terlewatkan begitu saja.Keceriaan, gelak-tawa serta canda ria.Semuanya mengalir begitu saja.Waktu yang tersedia seolah tak mampu untuk menampungnya.Begitu cepat berlalu.Berlari seolah tak mau berhenti.Kenangan-kenangan itu tak terasa Pergi meninggalkan semua kegembiraanKeceriaan, gelak tawa serta canda ria.Satu persatu kenangan itu hilang sekejap mata.Ada sederet senyum saat terlintas memory yang dulu kala 


sumber : google


TERIME KASIH MEMBACA....

Thank yea



terase d'hargai pulak..
mane taknye,da lame tak update blog pon.
nuffnang tetap bagi upah,
thank yea pakcik nuffnang,t bagi lebih lagi yea..













TERIME KASIH MEMBACA....

Kuatkan diri,tabahkan hati



senyum tak perlu kate apeape..



bile renung2 diri,ain terse kerdil sgt,
bile menolog dlm diri,rase tak mampu utk hadapi mase akn dtg,
tp nie jalan yg ain pilih utk lebih maju kehadapan, utk mmimpin ank bagse masa hadapan..
bile tny dalam diri,adekah ain bersedia mnjadi pendidik utk ank bagse kite..tak terjawap rasenyea...
terlalu byk tanggugjawab yg ain perlu pikul lepas bergelar pengajar nnt..
walaupun hanya sebagai intern aka baru nk pritkal utk jd pengajar,beban yg d'pikul bkn lah mudah..
mendidik remaje2 skg bkn sng,bkn mcm zaman ibu bape kite dulu,cmua mndengar kate..tapi cabaran nie yg perlu ain harugi n tempohi...
ualls doakan ain tabah dan kuat bile bergelar pengajar nnt yea...insyaallah..


yaallah,kuatkan diri hambamu ini untuk teros bdiri n menempuh harihari yg akan datang....amin...



TERIME KASIH MEMBACA....

usha kualiti handphone korg



ualls..

 jom cek kualiti handphone korg!

1st type kat handfon *#06#
then akan keluar IMEI [ International Mobile Equipment Identity]
semak nombor IMEI handphone korang di kedudukan 7 dan 8
contoh : 35851601 – 393149 – 1 – 50.....*lau contoh ni = no IMEI adalah 01
utk semak ori ke x handfon tu...let's check it out:
02 or 20 : dari China = LOW QUALITY
08 or 80: dari Germany = FAIR QUALITY
01 or 10: dari Finland = VERY GOOD
00 or 03 or 04: dari kilang asal handphone = BEST MOBILE QUALITY
13 : dari azerbaijan =VERY BAD QUALITY & DANGEROUS FOR HEALTH

ain da try..jwp dye 03 ok ...:)
copy : fB



TERIME KASIH MEMBACA....

vto 3/2011


salam ualls...

ain da selamat smp umh semalam.. penat uh angkot brg mcm da 3 taon dok ciast...
pasnie mesti windu nk p kelas,kene mara dgn penghulu, tak dpt gedik2 dkt swetconer,tak dpt gelak kuat2 smp kene mara dgn dak laki kat ostel..hahhah..
kenangankenangan...

jumaat last day kami pelajar vto 3/2011..
n jumaat 2 jugak wat makan2 aka jamuan..
jom lyn gambo bwh nie yea..



pasnie mestu rindu ualls cmua..


kesempatan nie..
saya azreen nor ain azmi meminta maaf andai sepanjang 3bulan btemu n bsua muka,ade m'lakukan kesilapan,t'guris aty,tslh kate,tmasam muke ke dgn pelajar vto 3/2011 yea..
gudluck inter nnt..nnt kowg cmua jgn lupe share ape2 yg best n xbest time intern nnt yea..





TERIME KASIH MEMBACA....

majlis jalinan mesra eid


hye ualls..

adooii lame tak m'update blog nie...
ade je mase nk on9,tp malas n takde bnd rase nk kongsi dgn ualls..
biase la sejak2 nk tinggal CIAST nie,bz je mmanjang,
mane taknye,dgn WIM, licensprtis lagi,potfolio lg..
semak pale doii..
.........................................................

isnin lepas de sambutan raya n aktiviti koKO utk abeskn modul blaja kiteowg.majlisnye tentu2 la cIAST kan..
ualls layan je r gamba nie yea,,




yea kami bekas pelajar ilpkls!!!




TERIME KASIH MEMBACA....

RAYE tibe lagi



belom telambat lagikn ain nk wish SEAMAT HARI RAYA !!!
amek nie gamba ray dari ain









sekian....

TERIME KASIH MEMBACA....




yaallah tabahkan dan kuat hati ku ini ...amin

ak da tak mampu mnages lagi ...:(



TERIME KASIH MEMBACA....

Dugaan bulan puase..




dugaan bulan puasa taon nie trase sgt..
dengan asgment,dgn aktvti kok0, dan yg paling lates 
keracunan makanan...
alhamdulillah ain baru lepas baek ...
ualls doakn kkwn ain dekat cIAST nie sehat yea..
dan pade yg masok wad 2 kuatkn diri taw..
dan jangan lupe makan ubat.. :)


TERIME KASIH MEMBACA....

ikan bakar



sape sape taw kedai ikan yg tBAEK 
area shah alam nie??
plezzz
m'gidam pulakkk...


   
  (kredit :google)


TERIME KASIH MEMBACA....

k4 subang



jalanjalan buke puase
 subang

gamba 1 : tnggu yea..
gamba 2 : jiran bilik ain
gamba 3 : kam btige


TERIME KASIH MEMBACA....

ADOIAiii





sejak tingal sebulan lebih nak abes blaja nie memacam bnd nak buat..
dengan aktiviti lepas raya ( lengkapkan modul blaja)

PALING PENTING!! 
ain tak dapat tempat tok intenship lagi..
ade tak sesape taw kolej yg pakai sKM..area kL taw seLAngor
bidang network ???

TERIME KASIH MEMBACA....

PADAN MUKE



kecewe n sakit hati dengan kTM
semalam..
agakagak pihak kTM nak bayar tak balik duet tiket bus yg batal macam tue je sebab ktm yg macam haram jadah semalam!!!!


TERIME KASIH MEMBACA....

KAWAN BARU

hye ualls.

lame da ain tak update lepas masok blaja...
bukan takmau update, tapi kemalasan melande..
so far ain blaja dekat ciAST nie ok..
takde ape masalah..

bilik pon sowg satu, semuanye adela..just nk basoh baju malas nk turon la,jd basoh gune tgn jela....ain dok tingkt3 taw! wlpon dtg awal..tension i.

dekat sini orientasi 2ari je,khames da mule kelas..
jadual mmg pack gile,tiap ari jumaat je ade tes,ade test je ari jumaat..

dok cinie jump kkwn baru,n kkwn baru ain byknye owG joHOR(sape owg joho sile bange cikit yea.)
nie la kkwn baru ain,knl yok..


pic 1: ktm s.alam

pic 2 : mereka

pic 3 : ain la 2..
(bangunan blkang 2 ostel ain)

nanti ain updat lagi yea..
daaaa.





p/s :nk ke kelas koko,nk nyanyi lagu GEMURUH n nari lagu chiken dance,,,,



TERIME KASIH MEMBACA....

Close
:)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...