}

Terlambat dan myesal

hye ualls..

tadi mase do bw,ain tbace n3 nie dari nazz purple..
ttibe ain trigat ksh yg blaku setaon lebih yg lepas..
sampai skrag ain mnyesal tak sudah,walaupon yg blaku te bukan pd diri ain,tp ain myesal sebab tak bkeras dgn insan yg bname kwn..
bnd nie jd mase ain blja dulu,tak silap ain mase ain sem 3 dekat iLp.. mlm sebelom kabar brite yg burok tue blaku,allah dah bg ptnjuk dekat kami,tp ats sebab degil yg tramat kwn ain si A tak amek berat pon..cete nye cmnie..huhu
hari kames sepatotnye kami budak ostel da bole balik,sbb jumaat cuti (tp ain tak ingat cty ape),tp sebab kesian kn mmB yg sowg lagie nie ain n mmb ain si A nie balik ari sabtu utk temankn kwn ain si B nie,mlm sabtu tue abg pd si A nie ade tpn,mak pd si A masok ospital,tp si A tak mau balik,mase tue da mlm,nak dpt trnspot p bus ssh..ain cube ckp dgn si A yg ain sngop teman dye balik mlm tue jugak,sbb tkt jd ape dekat mak si A nie..si A degil dye tak mau balik dan ckp mak dye ok,tngu esok baru balik..
bile sabtu tibe,
ain trigat lagi,mase smp dekat betolbetol depan pintu pagar nk kluar iLP,akak si A tpn bgtaw mak si A tenat..kami bgegas p bustop,mcmmcm kami lalui,bus utk ke kL xde mase tue,jd tpakse kami naek bus ke klang utk cepat..mase dlm bus tue si A tak abesabes bdoa agar sempat jumpe maknye.. bile smp je klang,akak si A tpn,mak si A dah takde,si A mnages myesal,tak habeshabes dye slhkn dirinye..mase naek bs ke kL,smua owg pelik tgk si A mnages aje,tp ain biakn je,sbb dowg tak taw ape yg blaku..tp ain cukop tkilan,mase smp dekat kL,xde pon slh sowg fmli si A dtg jempot dye utk p hospitel (HKL),,alhamdulilah abg angkat ain sudi amek kiteowg mase tue n anta p ospitel..mase smp dekat bhgian jnazah,si A mnages smahumahunye n mintak maaf dekat arwah maknye sbb tak sempat datang..ain hnye mmpu cakap sabar je dgn si A n terime takdir yg ade..smp skarag bile ain trigat ksh tue ain mnages,sbb bnd tue blaku lepas 100 hari kmatian bapa si A..paling ain sedih jugak,mase arwah bapa si A mninggal pon si A tak dapa lihat dan tlambat..tp alhamdulillah si A skrang dapat trime cmua yg blaku tue wlaupon kkdang nmpak pd wajah dye yg dye khilangan sgtsgt.. dan alhamdulillah si A da kawen skrang n iade insan yg bole gntikn tmp mak n bapanye...

ualls kalau ade dapat brite yg ahli kluarga ualls ade yg sakit,cepatcapatlah mlawat yea.kite tak taw bile ajalnye akn smpkn..slagi hayatnye ade,lawat n sygkn la mereke d'seliling ualls walaupon mereke tue musoh ualls.. :)




TERIME KASIH MEMBACA....

2 nasihat mereke:

  1. semuanya ketentuan Allah.. cuma jika kita tak busy, jenguklah mereka yang sakit supaya kita sendiri tak terkilan di kemudian hari kan.. :')


    agak sedih cerita ini... semoga ur fren tabah mengharungi dugaan hidup ini, amin

    ReplyDelete
  2. betol 2 dni..smua tue jd pngajaran dekat ain jugak..
    mcm tue jugak bg ain,minxminx kwn ain 2 tabah hdapi dugaan dunia slame nie.n husbennye bole jage dye,ganti bapa n maknye.. :)

    ReplyDelete

Close
:)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...