}
hye ualls

tadi mase on mukebuku (fB) ain tbace http://www.smileycodes.infonotes nie..
ualls penah bace tak agak2nye..
atau ain nie jea yg tertgal..hhehehttp://www.smileycodes.info

Allah benci orang yang menguap

Siapa yg x pernah menguap???...angkat tangan...x do la tu...biasa ae kita akan menguap bila ngatok atau x ckup tido..klo ikot sains punca menguap adalah disobabkan kita kkurangan oksign...

Ada hadis yg diriwayatkan oleh Muslim,Ahmad dan At-Tarmizi yg berbunyi,Nabi SAW bersabda: “Sesungguhnya Allah suka kepada orang-orang yg bersin, dan membenci orang-orang yg menguap.Maka apabila seseorang kamu menguap, jangan sampai berbunyi haaa haaa, kerana yg demikian itu drpd syaitan yg mentertawakan kamu.”Makruh tau klo kita mengankat suara...

Hah!!!apa lgi lpas ni kena la tahan menguap sekadar yg mampu jew la...jngan paksa diri kang lain jadi ae... Diriwayatkan oleh al-Bukhari drpd Abu Hurairah r.a.,Nabi SAW bersabda: “Sesungguhnya Allah suka kepada orang-orang yg bersin, dan membenci orang-orang yg menguap.Maka apabila seseorang kamu bersin,lalu dia mengucapkan ‘Alhamdulillah’,maka adalah hak atas setiap Muslim yg mendengarnya mengucapkan ‘Yarhamukallah’.Adapun menguap itu adalah drpd syaitan.Maka apabila seseorang kamu menguap,hendaklah dia menahannya sekadar termampu.Sebab sesungguhnya apabila seseorang kamu menguap,syaitan akan mentertawakannya.”

 Klo nak menguap sangat jangan lupa ltak tangan tutp mulut...Diriwayatkan olh Muslim drpd Abu Said al-Khudri r.a.,Rasulullah SAW bersabda: ”Apabila seseorang kamu menguap, hendaklah dia meletakkan tangannya pada mulutnya, kerana sesungguhnya syaitan itu akan msuk (melalui mulut yg terbuka)

Aish...baik  kita jaga2...entah brapa bnyak la syaitan dah msuk...huhuhhuu...Nauzubillah....Waallahualam...


besti ualls da taw kn?? almaklum la ain nie.tertngal ckit bnd2 nie..heheheh


TERIME KASIH MEMBACA....

ain update nie..

hye ualls..


lame tak uptade blog nie.
mane taknyea, rase malas kuasai diri ain jea..
kalau on9,tengok ape yg patot jea,lepas tue teros letak latop tepi..
masok tido pon skrag da awal http://www.smileycodes.info..time berite jea da masok tido..
nk tgk berite skrg pon da tak best.mane taknye,berite tah bukanbukan jea skrg nie..liwat la,apela.mcm da takde bnd nk je nk laporkn berite skg..
katon lg best..hahhaha

slame 4hari ain tngal b3 jea dekat umah,ibu ekot ayah p outsttion.
slame 4 ari jugak la kene pikir nak masak ape utk owg dkt umh nie dan slame 2 ari la jugak ain kene p keje cndri.td lupe pulak nk minx ibu kunci kete.bole naek kete p keje..waa mlsnye nak naek LRT.agak2 ualls kn ade tak antre ualls keje hKL??ain tompag bole tak.hehhe

dlm kul 10 td ayah tpn dah smp kLia,and tngu flight jea nk gerak ke destinasi,mybe skag ayah n ibu ondway http://www.smileycodes.info kot ke dstinasi..
mintakmintak ayah n ibu slmat pegi n slamat balik..
moge mereke epi dcane.. :)
nnt jgn lupe belikn angah baju dkt umah model yea http://www.smileycodes.info.:)

TERIME KASIH MEMBACA....

luahan part 1

hye ualls..


lame rasenyea ain tak luahkan perasaan dekat blog yg dah lame bsawang nie.
tapi sebab kesuntukan mase dan balik keje malas nak on9 buat ain malas nak uptade..
banyak cerite ain nk kongsi dengan ualls..
tapi banyak cete more pade persenal ain..

bulan 3 nie,bagi ain bulan yang banyak menguji kesabaran n k'wanitaan ain (waa..)..

dah lame kot ain tak nages sebab kecewe,tp semalam air mate tue keluar balik, sebab ain tak ade rezeki utk sambog stdy.. dugaan utk ain yg ptame bulan 3 nie..

selamat ade kekawan ain byk bg sokongan dkt ain.sebab ain bharap giler dapat smbog stdy tue,tp allah yg lebih mengetahui,mungkin dia bagi ain mase utk teros mencarik rezeki..

tapi ibu n ayah tak taw lagi pasal bnd nie.rase tak sangop nak kecewekan mereka n bebankan mereke.dyeowg taw ain tlalu bharap utk smbog stdy tue,tapi rezeki utk ain takde,nak wat mcmkn ualls, sabar jela..

dadada tak mau cete psl stdy nie.kang ttibe nages pulak ain.hahhaha..

ain da try VCO yg ain beli dekat irine bulan lepas.alhamdulillah bkesan cikit,bulan ain dtg jugak lepas lame menyorok(hehhehe)..nest n3 ain cete pasal ape yg ain dapat lepas makan vCO tue yea..




TERIME KASIH MEMBACA....

Luar Biasa

Luar Biasa – Shahir

Seandainya mengalir di sini
Yang sejernih apa yang terkunci
Pastinya di dalam tanganmu
Bagailah kasih
Hati ke hati bersemadi

Segala senyumanmu mengusikku
Oh mengapa tak terhidu
Kucupanmu berlagu merdu
Luar biasa
Landah senja suria
Padamu
Lalu menusukku
Luar biasa
Suara siksa membisu
Akhirnya membunuhmu

Hidup ini puas dipenuhi
Yang sesali tiada berganti
Natijah rasa dizahiri

Bagai dimensi dan hipokrasi berselari
Segala senyumanmu mengusikku
Oh mengapa tak terhidu
Kucupanmu berlagu merdu

Luar biasa
Landah senja suria
Padamu
Lalu menusukku
Luar biasa
Suara siksa membisu
Akhirnya membunuhmu

Tanpa kata tanpa rela
Biarkannya jatuh ke riba
Takkan pudar kisah kita
Luar biasa tampak di matanya

Lalu menusukku
Luar biasa penjara
Siksa sesalan
Dikucupnya virus

Luar biasa
Landah senja suria
Padamu
Lalu menusukku
Luar biasa
Suara siksa membisu
Akhirnya membunuhmu



TERIME KASIH MEMBACA....

JANGAN MENCARI TERLALU SEMPURNA

  http://www.cute-smiley.com

Jika kamu memancing ikan.... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu.... Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.... Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga .........  Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang... Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya.... Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja.... Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu....  

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu.... Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....  Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya.... Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa.... Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya. 
Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....  

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain.. Terlalu ingin mengejar kelezatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.  

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU... Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain Kamu juga yang akan MENYESAL....






TERIME KASIH MEMBACA....

i dont like!

mud harinie mmg gilergiler tak stabil!!
kejapkejap rase nak nages(walaupon dah nages)http://www.cute-smiley.com
mencik mud cmnie,
yaallah kau tabahkan hati insanmu ini..

sori cinte hati,buat kamu risau http://www.cute-smiley.com..harap paham nape satu harinie diam mmbisu..
bia ain ok kan diri dulu yea..

pade ualls ain mintak maaf http://www.cute-smiley.comklu ain de slh silap..
kosongkosong taw..(pikir raye ape,tp ain iklas mintak maaf nie)


pd kkwn fB,thanx bg ain sapot yea,walaupon ualls tak taw ape yg jd..hurmmm http://www.cute-smiley.com..

sekian...

TERIME KASIH MEMBACA....

Cik Azie lucky follower


hye ualls

ain join gA dari azie kali nie
 ualls nk join klik banner yea.:)

 

TERIME KASIH MEMBACA....

Lucky Draw Ratu Tupperware

 

hye ualls..

ain join lucky draw dari ratu tupperware kalinie
moge ade rezekikn ain kali nie..
bole dapat barangan tupperware :)
uall nk join klik banner yea 

TERIME KASIH MEMBACA....

saman oh saman


hye ualls

ualls nak check saman??? 
meh cinie maen klikklik yea
klik jangan tak klik yea..



TERIME KASIH MEMBACA....

tabahkn hati ini

hye ualls http://www.smileycodes.info..


hari nie keje ain asek mudy jea..
walaupun tpakse n dtegor budakbudak opis,baru buatbuat senyum..
tahla tak taw nape http://www.smileycodes.info,
ain taw ain bukan budak lagi,kene tegor nages
tapi ain ade aty prasaan,nape slh owg laen ain yg kene??
ain masih baru dekat c2,bukan cemua bnd ain taw sgt! 
nape tak mara owg yg wat slh tue,nape ain jugak kene???
rase nak hempak http://www.smileycodes.infoje muke owg tue..
mugkin ade hikmah bnd nie blaku...
ain kene tabah...
ain kene kuat.jn ain jlnkn keje ape yg d'arahkan...


yaallah kau lindungi hambamu ini dari bisikan syaitan dan kuatkan hati hambamu nie utk tempuhi harihari akan datang.amin..
http://www.smileycodes.info 



TERIME KASIH MEMBACA....

saman oh saman


hye ualls http://www.smileycodes.info

ualls nak check saman http://www.smileycodes.info??? 
meh cinie maen klikklik yea
klik jangan tak klik yea..


TERIME KASIH MEMBACA....

Close
:)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...