}

KAWAN BARU

hye ualls.

lame da ain tak update lepas masok blaja...
bukan takmau update, tapi kemalasan melande..
so far ain blaja dekat ciAST nie ok..
takde ape masalah..

bilik pon sowg satu, semuanye adela..just nk basoh baju malas nk turon la,jd basoh gune tgn jela....ain dok tingkt3 taw! wlpon dtg awal..tension i.

dekat sini orientasi 2ari je,khames da mule kelas..
jadual mmg pack gile,tiap ari jumaat je ade tes,ade test je ari jumaat..

dok cinie jump kkwn baru,n kkwn baru ain byknye owG joHOR(sape owg joho sile bange cikit yea.)
nie la kkwn baru ain,knl yok..


pic 1: ktm s.alam

pic 2 : mereka

pic 3 : ain la 2..
(bangunan blkang 2 ostel ain)

nanti ain updat lagi yea..
daaaa.





p/s :nk ke kelas koko,nk nyanyi lagu GEMURUH n nari lagu chiken dance,,,,



TERIME KASIH MEMBACA....

Kredit Habes PulAk


sape pakai maxis??
mesti tengah malam nk buat sS (super saver) kan??
aleh kedit tak cukop.
nak taw jalan mudah pasal tue?
meh klik CINIE

ualls msti taw jalan yg mudah nk selesaikn prob ualls tue !!!



TERIME KASIH MEMBACA....

Keistimewaan Wanita



1. Doa wanita lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah S.A.W akan hal tersebut,jawab baginda: "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia."


2. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 orang lelaki yang soleh.


3. Barang siapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah S.W.T dan orang yang takutkan Allah S.W.T akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.


4. Barang siapa yang membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah)lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki.Maka barang siapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail A.S


5. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Rasulullah S.A.W) di dalam syurga.


6. Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan, lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya adalah syurga.

7. Daripada Aisyah r.a. "Barang siapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.

8. Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.

9. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibubapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu.

10. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

11. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan, semuanya beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya dan direkannya (serta menjaga sembahyang dan puasanya).

12. Aisyah r.a berkata "Aku bertanya kepada Rasulullah S.A.W, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawab baginda,... "Suaminya." "Siapa pula berhak terhadap lelaki?" Jawab Rasulullah S.A.W...."Ibunya. "

13. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa sebulan Ramadan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dia kehendaki.

14. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah S.W.T memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun).
15. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah S.W.T mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

16. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah S.W.T mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah S.W.T

17. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia daripada dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

18. Apabila telah lahir (anak) lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.

19. Apabila semalaman (ibu) tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah S.W.T memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah S.W.T.



p/s : tentang cinta

TERIME KASIH MEMBACA....





ualls berpeluang memenangi hadiah wang tunai berjumlah lebih daripada RM 75,000!
Sertailah Xplorasi Klik Berita Harian hari ini 
klik CINIE aje


TERIME KASIH MEMBACA....

SAYA ADA KEMBAR


hye ualls...

ain baru balik dari tS tadi..
dok topup brg yg takde utk bawak ke ostel esok..
blagak tak?nak carik barang dkt tS je..heheh
bukan ape,ain da lame tak jejak kaki dekat tS tue,mau dekat 2 taon la jugak.2 bile masok tS mcm owg tade arah tuju..tapi selamat cik sara (kwn ain) nak temankan..jadi ape lagi.ke tS la ain tghari tadi..
ualls layan jela gamba bawah nie yea..

 pic 1 : ain n cik sara 
ramai owg kate kami nie kembar,t'masokla akak kene forest dkt tS

pic 2 : nie cik ain,belom abes lg shopig tue


pic 3 :eh kabor pulak..

takat tue jela gamba arinie yea..
tadi sebelom balik,rase nk nages je nk pisah dgn cik sara (mcm tak jump lg je),mane taknye dye la insan yg slalu dgr luahan hati ain bile kene mara dgn bos,dye la banyak buat ak gelak x e'ngat dunia,dye jugak la teman ain bgosip..

pada cik sara,ain mintak maaf selame kite kenal ain byk wat salah, t'buat sara kecik aty n tguriskan aty sara yea..
ain doakan sara pon tetap bjaye!!!(heheh)










p/s :ain mungkin tak on9 seketike (sebok masok stdy ),hanya autopublsh je yg mampu..hehhehe..thanx pade yg singah blog ain nie..


TERIME KASIH MEMBACA....

syu90's 1st Giveaway



hye ualls..

thank yea syu ajak ain join...
join las minit nie...
moge d'terime yea..

TERIME KASIH MEMBACA....

GiveAway by Cik Eira Shoppe



hye ualls..

due date : 17 JULAI 2011

ain nak tag :
 sis tati
shikin
folowers blog ain


ain nak pilih lens blytheye pink,kenape??
sebab ain tak penah pon pakai lens warne mcm tue..eden nak try la jugak,mane taw bakal laki den cepat masok meminang ke..
 
 

TERIME KASIH MEMBACA....

Mega Giveaway by Yana & Cik Putih


hye ualls..

due date 8 Ogos
 
ain nak tag :
 
folower blog azrynain.blogspot
cik nana



 

TERIME KASIH MEMBACA....

JOM JOIN GIVEAWAY GADIS DESA

 

hye ualls..


ain nk tag :
rara rabella
cik qema

due date :
31 Julai 2011 jam 11.59PM

TERIME KASIH MEMBACA....

ADC & FN GIVEAWAY


hye ualls..

ualls nk join klik CINIE yea..
mane taw b'tuah dapat adiah2 nie..

Hadia utama ----> 2pcs Pouch(2 pemenang)


 Hadiah tempat kedua ----> 1pcs butterfly clip & 1pcs pinky purse


 Hadiah tempat ketiga ----> 1pcs guitar keychain & 1pcs pinky purse


 Tempat keempat ----> 1pcs lollipop hp charm & 1pcs pinky purse


 due date : 24 August 2011


TERIME KASIH MEMBACA....

Semua Pasal BERSIH



( entry tidak bkaitan dgn gambo nie yea!!



kesian dekat ibu,gara-gara BERSIH
ibu dok pening macam ne tghhari nnt nk pegi keje..
dala jalan nk gerak kL banyak tutup
LRT nak ke titiwangse pon tak bukak
menyusahkan org je BERSIH nie!!

 bak kata ibu " NEGARE LUAR BTEPOK TAMPAR MALAYSIA NK JAHANAM! "

plan nk keluar mgedikgedik pon esok tak jadi! semua garagara BERSIH !!!

atok dekat kampog siap tpn ayah lagi td
 " JANGAN PEGI BERSIH TU, KALAU KENE TANGKAP AYAH DGN MAK TAKMAU DTG LAWAT "

semua garagara BERSIH !!!




p/s : nie semua luahan hati ain! jgn lak kowg nk heboh dok kate ain nie macam2!! sekian




TERIME KASIH MEMBACA....

SELAMAT HARI TUA KAWAN


Harinie besday kawan ain..

selamat hari tua zaha!


I’m wishing you another year
Of laughter, joy and fun,
Surprises, love and happiness,
And when your birthday’s done,I hope you feel deep in your heart,
As your birthdays come and go,
How very much you mean to me,
More than you can know.


TERIME KASIH MEMBACA....

Sekadar Nasihat Untuk Kaum Hawa



  1. Untuk membentuk bibir yang menawan, ucapkan kata-kata kebaikan. 

  2. Untuk mendapatkan mata yang indah, carilah kebaikan pada setiap orang yang anda jumpai.

  3. Untuk mendapatkan bentuk badan yang langsing, berbagilah makanan dengan mereka yang kelaparan.

  4. Untuk mendapatkan rambut yang indah, mintalah seorang anak kecil untuk menyisirnya dengan jemarinya setiap hari.

  5. Untuk mendapatkan sikap tubuh yang indah, berjalanlah dengan segala ilmu pengetahuan, dan anda tidak akan pernah berjalan sendirian. Manusia, jauh melebihi segala ciptaan lain, perlu senantiasa berubah, diperbaharui, dibentuk kembali, dan diampuni.

  6. Jadi, jangan pernah kecilkan seseorang dari hati anda apabila anda sudah melakukan semuanya itu, ingatlah senantiasa, jika suatu ketika anda memerlukan pertolongan, akan senantiasa ada tangan terulur.

  7. Dan dengan bertambahnya usia anda, anda akan semakin mensyukuri telah diberi dua tangan, satu untuk menolong diri anda sendiri, dan satu lagi untuk menolong orang lain.

  8. Kecantikan wanita bukan terletak pada pakaian yang dikenakannya, bukan pada bentuk tubuhnya, atau cara dia menyisir rambutnya.

  9. Kecantikan wanita terdapat pada matanya, cara dia memandang dunia. Kerana di matanyalah terletak gerbang menuju ke setiap hati manusia, di mana cinta dapat berkembang.

  10. Kecantikan wanita, bukan pada kehalusan wajahnya, tetapi kecantikan yang murni, terpancar pada jiwanya, yang dengan penuh kasih memberikan perhatian dan cinta yang dia berikan dan kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu.

TERIME KASIH MEMBACA....

TAHNIAH YEA KAWAN


tadi bukak fB,dapat taw kwn ain sowg tue pregnent..
jadi makcik la lagi ain nie..
tahniah yea kawan!!!








p/s:kkwn ramai da ade anak..ain bile lagi yea??(kawan pon belom..heheh)

TERIME KASIH MEMBACA....

Sling Denim Bag Giveaway


hye ualls...

due date : 19 ogos 2011
 

TERIME KASIH MEMBACA....

Kenapa perempuan mudah menangis?


Note: Di bawah ini hanyalah sebagai pengetahuan kepada anda sekalian untuk mengetahui kenapa perempuan mudah menangis. Supaya bagi mereka-mereka yang lelaki tahu, kenapa teman wanita mereka terlalu mudah untuk mengalirkan air mata sekiranya berlaku sesuatu dalam perhubungan.


Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya,

"Ibu, mengapa ibu menangis?"

Ibunya menjawab, 
"Sebab ibu adalah perempuan, nak."


"Saya tidak mengerti ibu," kata si anak.

Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. 
"Nak, kau memang tak akan mengerti…"

Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya.
"Ayah, mengapa ibu menangis?"

"Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas," sang ayah menjawab.

"Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan."

Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, "Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?" Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar
jawapannya:

"Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.

Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

"Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.

"Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

"Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.

"Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.

"Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya.
Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?

"Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.

"Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah "air mata kehidupan."


p/s :tentang cinta

TERIME KASIH MEMBACA....


tetibe suke pulak dgr org cakap bahasa serawak...
ade sik sapa2 maok ngajar kamek ???





TERIME KASIH MEMBACA....

tiqaramlan.blogspot : Giveaway :


hye ualls..

ain join  


TERIME KASIH MEMBACA....

giveaway from adyshariz

hye ualls...

5 julai - 30 julai 2011

klik CINIE nk join yea



TERIME KASIH MEMBACA....

My 1st Happy Giveaway

hye ualls..
due date : 2 August 2011
ain tag:
terrA
folowers ain 


TERIME KASIH MEMBACA....

M'NANGIS ITU PERLU

tetibe rase berat haty..
tetibe rase tak mau pegi...
tetibe rase nak nages..
( bagi ain nagis nie buat ain lege n lepas semua beban yg ade..)
ualls pulak???

pic : google


TERIME KASIH MEMBACA....

1st Give Away Lucky Draw d'Sweetchoc

hye ualls..
 
ain nak join
 ualls nk join klik CINIE yea..
01-07-2011 sehingga 31-07-2011

TERIME KASIH MEMBACA....

GA Birthday Dari Zie


ualls nk join klik CINIE

selamat hari tua sis..
moge ceria + hepi slalu..

TERIME KASIH MEMBACA....

MANIS KE


kurma ini memang manis,,



TERIME KASIH MEMBACA....

KERJA KOSONG!!


pagi ualls....

ain nak tanya la.ade tak sape2 yg antara ualls. 
tengah carik keje utk juruteknik komp??
PEREMPUAN je taw..
kalau ade bg taw ain ya..SEGERE !!
 
gamba :google


nie bagi yg tak bekerje lagi ye.sebab keje nie sambilan jea.
mybe ade antara kkwn ataw sedare ualls yg tgh mngangor tue bole la mintak...
keje dekat area kL..(hKL)

kalau ade yg bminat tngalkn coment yea...



TERIME KASIH MEMBACA....

Saya Nak T-shirt Domo kun!!

tanpe m'hampekan miszterra 
ain nk join gA dari cik pupel 
syaratnye mudah je..ualls nk join pon bole.
klik cinie yea nk join..
kenape ain nk TSHIRT DOMOKUN...
sebab ain NAK LA !!! kalau taknak ain tak join (hehehe),, dan bole la tambahkan koleksi tshirt ain yg da tak bganti tue..dan yang penting ain bole blagak cikit dgn pkataan 
" kau ade ?? "

ain nak tag :
cik sara
cik nurul
folower blog ain
 

TERIME KASIH MEMBACA....

31-7 Birthday Giveaway!


gA utk 4 kembar yg lahir pd bulan yg same but tahon je laen yea..
jom tgkk mane tarikh yg samenye yea..

Sunah Sakura - 31 Julai 1987
cik pulau - 31 Julai 1988
CiKaLi - 31 Julai 1989
gadis melayu - 31 Julai 1990

ualls nk join kli CINIE yea
ain nk wish

Kalau orang Melayu cakap Selamat Hari Lahir
Omputih ckp : Happy Birthday
Orang Jepun ckp : Otanjoubi Omedetou
Orang Korea ckp : Sengil Chukae Hamnida 


TERIME KASIH MEMBACA....

Contest JAM TANGAN FREE by yuyue and kazen


k'ingin utk join GA dan contest da bmule...



kali nie ain nk join  
ualls jom join yea..mane taw dapat jam free ke..
bole tambah koleksi jam yg ade..:)

ain nk tag
nurul
rara


TERIME KASIH MEMBACA....

JAMUAN PART 1

hye ualls..

jumaat lepas kene pegi hkl lagi..sebab staf dekat temp keje ain buat jamuan utk kami..
dengan bbekal kate2 staf dekat situ suruh datang, dan semangat yg ade,gagahkan la diri nie pegi jugak...
JOM layan gamba semase mjlis tue..


pic 1 : ain bsame mereke..


pic 2 : sebahagian staf cTM


pic3 :mama yg hot di cTM..


  
pic 4 : mereke yg d'raikan

 pic 5 : nie akak2 yg sempoii ooo...


pic 6 : adiah yg ain terime..thank kamoo semua..
chanteq :)

nnt ain update lagi yea gambogambo yg ade..bese ehsan dari kkwn pny camere je nie..heheh
 


TERIME KASIH MEMBACA....

Close
:)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...