}

selamat ulang tahun kelahiran ke22



Alhamdulillah..syukur kepada Allah ain masih sihat dan dapat diberi peluang untuk melihat orang2 yg ain syg..diberikan rezeki oleh Nya serta di panjangkan umo utk melihat dunia..


thanx pada kekawan atas ucapan hari jadi yg ain terime tak kesahlah dari fB/smS dan email..


sempene ulag tahun kelahiran ain yg ke 22 nie..ain nk ucap thanx pd famly sebab byk beri sokogan pd ain,n ain mintak maaf slme 22 taon nie byk lukekn hati ibu n ayah wlaupon tanpe sedar..

thank jugak pd kkwn yg sentiase ade mase ain epy n sedih dan thank ssgt kowg sudi jd pendengar yg sentia bile ain teresak-esak menages dan thank sebab jd tempat ain luahkan kemarahan..
ain tak mampu balas ape yg kowg buat hanya ucapan terime kasih serta doakn kebaikkan kowg jea yg mampu..amin..


pade sedia,maaf..ain tak mampu nk pikul lagi tanggugjawab yang baru n xsedia lg.,,sebab ain belom mampu lg nk beri ape yg terbaik utk family n diri ain sendiri..insyaallah klu awk mampu n sangop tngu 3,4 taon lg.insyaallah jodoh kite tak kemane..

sempene umo ain yg ke22 taon nie.ain harap ain jadi lebih baik dari taon2 lepas,mampu capai ape yg ain mahukn selame nie..amin..







TERIME KASIH MEMBACA....

“Aku & Dia Dah Putus…”


Assalamualaikum

“aku dan dia dah putus…”

“kenapa?”
“aku dah x sayangkan dia. pelik bukan.tiba-tiba saja perasaan tu hilang”

“kau pasti dengan keputusan kau.kau x kesiankan dia? dia sayang kau…”

“kesian la jugak. tapi bila aku fikir balik. lagi kesian kalau aku teruskan. aku dah x mampu…”

“buatlah apa yang kau rasa terbaik….”

selepas setahun.

“aku geram. dia tipu aku. lepas setahun baru aku tahu…”

“kenapa? apa yang dah jadi…?”

“dia ada ramai perempuan belakang aku. dia tipu aku.aku rasa pedih. terlalu pedih…”
“kenapa kau pedih. kan perasaan kau dekat dia dah lama hilang”

“entah. mungkin rasa dikhianati. x dihargai.mungkin kalau aku sayang dia. sekarang aku dah longlai. separuh mati aku terluka.  rabak. koyak. patah….”

“lupakanlah. jangan bebani hati fikiran diri kau dengan benda dah lepas ni…tidurlah dah lewat…”

“aku tak boleh stop. mata aku x boleh nak lelap .kecewa aku menggunung. otak aku overtime….”

.
beberapa bulan kemudian

“Aku selalu tertanya-tanya kenapa perasaan aku pada dia boleh hilang. Sekelip mata.”

“kau ada jawapan?”

…senyum “ada…mudah.”

“apa dia?”

“bila aku pandang semua benda yang jadi tu ada hikmah.aku mula refleksi balik segala apa yang aku dah buat.apa yang jadi dalam hidup aku.dan aku dapat jawapan.kau nak tahu?”

“kongsi lah…”

“Allah sayang aku. Dia taknak aku setia pada orang yang x hargai aku. Dia benarkan aku tahu kebenaran setelah setahun.mungkin masa tu baru kekuatan aku cukup untuk menampung kekecewaan aku.dan aku fikir-fikir balik, Allah beri yang terbaik untuk aku.sedangkan banyak benda yang aku lalai.hubungan aku dengan Allah aku terabai.”

“maksud kau?”

“aku banyak berfikir.refleksi balik segalanya.cari jawpan pada soalan-soalan aku.aku kadang-kadang lalai dalam mengingati Allah.leka dengan cinta lelaki.aku dah bazirkan masa,duit untuk cinta lelaki.aku dah sedar aku sepatutnya fokus cinta kepada Pencipta.nak tahu sesuatu?”

“teruskan aku dengar…”

“aku pernah tanya kenapa aku jumpa lelaki yang salah.sekarang aku rasa aku tahu kenapa.aku belum cukup baik.dan aku kena betulkan diri aku untuk dapat yang terbaik. Rasa cinta itu memang anugerah daripada Allah.tapi kita manusia ni lebih menghargai rasa cinta itu daripada Si Pemberi.

Kakak sepupu aku pernah cakap bila kita couple susah nak kawal bukan…rindulah sayanglah then gaduh sampai emo seminggu.lepas itu mula nak pegang-pegang tangan, bergambar rapat-rapat…sebab tu,lebih baik mencegah daripada mengubati bukan…”

“so sekarang?”

“aku tengah berjuang.menjadi lebih baik.doakan.selangkah.dua langkah…aku sedang berlari.mendekati Pencipta…”

“lelaki?cinta?”

“hanya yang Halal.janji Allah itu pasti.”

“kau yakin sekarang?rasa lebih baik?”

“alhamdulillah.semua jawapan-jawapan yang aku cari membawa aku pada Allah.aku nampak cahaya melambai-lambai dari jauh.cahaya itu yang buat aku bangun.dan ketenangan itu milik aku.sungguh,hikmah itu kalau dicari gali manisnya tiada berpenghujung.aku khilaf.sebab aku tahu Allah sentiasa ada, cuma manusia yang mencipta jarak.

Itu kata-kata yang aku rasa sesuai dengan situasi aku.mungkin dulu aku nak dekat dengan Dia bila nak sesuatu atau sedih kecewa saja.tapi sekarang aku dah sedar,faham tanggungjawab aku.Allah buktikan lagi sayang Dia pada aku dengan adanya perasaan ini.syukur :) ”
 

TERIME KASIH MEMBACA....

bulan terakhir 2011

salam n hye ualls...


tugas sebagai pengajar semakin bertambah...baru taw,perasaan lectre time ain blaja dulu rase bile ank didik degil n tak mau dengar cakap.. kkadang tak tanggug rasenye bnd nie semua..tapi ni mmg ape ain maukn sejak dulu..jadi kene tempuhi...


bln 12 nie cukop 2 bulan ain mengajar n segala kate2 umpatan ain dengar dari yg senior ttg kkwn serta ain..tapi ain tadahkn telinge n senyum aje..
tak semua owg sukekn kite.dan kite ade je yang tak suke..terime je..


ain harap bulan 12 nie lebih baik dari bulanbulan sebelumnye..dan ain mampu tersenyum serta tabah hadapi harihari akan datang..amin..


" Hati wanita manakah yang mampu menahan duka dan lara tatkala dilanda badai ujian dan dugaan tanpa henti? "




TERIME KASIH MEMBACA....

Close
:)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...