}

says birthday giveaway


says birthday giveaway utk anniversary ke 4 says..ualls yang mane rajin join giveaway meh la join says birthday giveaway nie..adiahnye buat uall tak rugi..meh klik dan klik lagi...



TERIME KASIH MEMBACA....

Penjagaan Rambut utk wanita bertudung


Kebanyakan wanita yang bertudung sering mengabaikan penjagaan dan kecantikan rambut mereka.Walaupun bukan semua, namun rata-ratanya begitu. Seharusnya anda yang bertudung perlulah menjaga kecantikan dan kesihatan rambut anda sama seperti mereka yang tidak memakainya. Mungkin mereka merasakan untuk apalah berambut hebat kalau ia akan ditutup dengan tudung sepanjang hari. Harap-harap janganlah anda berperasaan begini. Tidak mahukah anda tampil hebat di mata suami dan ahli keluarga anda?Tudung atau tidak bukan ukurannya. Yang penting sebagai wanita, anda tidak boleh menafikan istilah yang rambut itu adalah mahkota wanita. Sayangilah ia sama seperti anda menjaga kulit wajah dan penampilan diri yang lain.

Tidak dinafikan , wanita bertudung memerlukan penjagaan rambut yang lebih rapi dan menyeluruh berbanding wanita yang tidak bertudung. Keadaan kulit kepala dan rambut yang bertutup sepanjang hari boleh menjadi punca kepada kerosakan rambut jika tidak kena caranya.


Tambahan lagi jika rambut tidak mendapat cahaya matahari pagi yang bagus untuk kulit. Keadaan lebih buruk jika anda berambut panjang dan kerap pula mencuci rambut pada waktu pagi. Rambut tidak akan kering sempurn dalam masa setengah jam, tambahan lagi cuaca sejuk pada waktu itu.


Jika anda membiarkan rambut kering sebanyak 50 peratus dan kemudian terus mengikatnya sebelum mengenakan tudung, anda hanya mengundang petaka kepada rambut anda sendiri.Berikut adalah panduan yang boleh anda ikuti demi memastikan rambut anda kekal sihat dan cantik.


1)Tidak Perlu Mencuci


Kalau anda kebiasaan mencuci rambut setiap hari, ubahlah kebiasaan ini. Sebagai wanita bertudung , tidak sesuai anda mencuci rambut setiap hari. Keadaan ini akan menjadi lebih teruk jika anda jika anda suka mencuci rambut pada waktu pagi sebelum ke tempat kerja. Tidak kira bagaimanapun kadar kepanjangan rambut anda, ia tetap memerlukan masa yang lama untuk betul-betul kering sebelum mengenakan tudung. Walaupun anda menggunakan pengering rambut, rambut tetap tidak akan kering dengan sempurna secara menyeluruh.


Cadangan : Cucilah rambut sekurang-kurangnya tiga kali dalam seminggu. Sebaiknya cucilah pada waktu petang.sebaik sahaja anda pulang dari kerja.Selebihnya cucilah pada hujung minggu.Keringkan rambut secara semulajadi.Biarkan ia lepas bebas dan elakkan daripada membungkusnya dengan tuala.


2) Pilih Kain Tudung Berfabrik Lembut


Kalau anda berkerja dari jam 9 hingga 5, bayangkan berapa lama anda harus menutup rambut anda dengan tudung. Oleh itu, jangan lupa memilih fabrik lembut untuk pemilihan tudung anda. Kini, fabrik bawal adalah pilihan paling popular. Elakkan memilih fabrik kapas. Kain tudung yang memerangkap haba tidak baik untuk keadaan kulit kepala dan rambut anda.


Cadangan: Kalau anda selesa, elakkan memakai serkup kepala. Pastikan tudung betul-betul dipin dengan selesa agar rambut tidak terkeluar.


3) Sentiasa Merawat Rambut


Sebulan sekali, periksa jika ada sel rambut mati atau hujung rambut yang terbelah. Jika anda membiarkannya, rambut akan menjadi lebih mudah gugur kerana tidak dirawat. Tidak hairanlah ramai wanita merungut rambut mereka yang lebat satu ketika dulu makin menipis hari demi hari. Ini semua kerana tindakan mereka yang tidak mahu menjaga kualiti rambut.


4) Atasi Masalah Rambut Jika Ada


Apapun masalah anda, jangan pandang remeh dan berharap ia akan hilang dengan sendirinya. Kalau anda tidak punyai kos yang cukup untuk mendapatkan rawatan di salun terkemuka, anda boleh mendapatkan nasihat dari pakar farmasi untuk syampu yang sesuai dengan anda, Perlu diingat, masalah pada rambut kadangkala bukan disebabkan oleh cara anda menjaga dan mengendalikanya sahaja, Bahkan ia mungkin disebabkan oleh penyakit lain. Masalah ini tidak akan selesai dengan sendirinya jika anda tidak mencari penyelesaianya.


Cadangan: Jika anda sudah selesa dengan satu syampu, kekalkanya. Dapatkan info yang betul tentang cara mencuci dan membilas rambut dengan sempurna. Cucian bukan hanya mengurut syampu di rambut dan membilasnya sekali lalu sahaja. Setelah mencuci dengan sempurna, pastikan anda mengeringkannya dengan betul kerana rambut yang bersimpul-simpul juga menjadi sebab mengapa rambut mudah rosak.


5) Berehat Dahulu Sebelum Membersihkan Diri


Sebaik sahaja sampai di rumah selepas bekerja mahupun dari beriadah, teruslah membuka tudung dan biarkan kulit kepala bernafas terlebih dahulu. berehatlah seketika dalam masa setengah jam sehingga peluh di tubuh dan kulit kepala anda benar-benar kering. Sebaiknya bukalah ikatan rambut anda dan biarkan angin meresap ke seluruh kulit kepala. Jangan pula membiarkan rambut terus bertudung atau jangan pula terus mandi sebaik sahaja sampai di rumah.


Cadangan: Waktu ini, sebaiknya anda berehat sepenunya . Jangan lakukan kerja kerana anda akan lebih berpeluh. Berbaringlah di atas katil dan bukalah penghawa dingin di bilik anda. Nikmatilah saat ini sebaiknya agar keadaan rambut dan kulit kepala anda betul-betul kering dan “rehat” dengan sempurna.

info : fb


TERIME KASIH MEMBACA....

Selamat hari guru

pepagi tadi tido dikejotkn dengan bunyi mesej..'hapy teacher day miss'



bukak fB ade jugak ank murid wish selamat hari guru..teharu rasenye,dolu2 ain wish dekat cikgu2 sekarag ank murid pulak wish dekat ain..

alhamdulillah masih ade yg mhargai ain sebgai pendidik jugak..thank juga pade bekas ank murid ain,yang tak penah lupekn ain..

pada semua yang begelar pendidik aka guru aka lectre ain ucapkan selamat hari guru pada anda semua..

TERIME KASIH MEMBACA....

Exclusive Giveaway By Cik Bunny

entry baru scroll bawah yea..


meh reramai meriahkan gA dari cik bunny yea..




HadiahLEBIH RM100+!!!

TSHIRT COUPLE tajaan NMA Shop (Top Referral without any fraud clicks )
shawl/tudung/pashmina tajaan Butikpinkku
vouchers tajaan Heart Inspiration (boutique)
Mustache dan Domokun corner bookmarks handmade tajaan Bunny Inspired
blogskins (pilihan pemenang) tajaan Bunny Inspired

TERIME KASIH MEMBACA....

Majlis kAwen

as salam n hye uall..

tengah hari tadi ain pegi majlis kawen kawan kerja ain kat hKl dulu.. majlisnye btempat d maju juction...layan la gamba bawah nie yea..








tahnis pade sis aisyah dan pasangannye dr dinie..moge kalian bahagia smp ujung nyawe dan moge dkurniakan ank yg comel2 dan soleh n soleha..dr dinie jgn lupe jage sis aisyah bebaek taw..peace.. :)

TERIME KASIH MEMBACA....

1st Giveaway By Fatma Fazira

due date : 15 mei 2012
ain tag :
 folower blog ain

wajib like,folo n add sponser yea..

1)Sharifah Azfarinah - Follow, Follow, Like
2)De Closette - Follow, Like
3)Ayesha Ramlee - Follow
4)Nurul ‘s Blogshop – Follow, Like
5)Nour Adieb – Follow, Follow, Add
6)Aimie Chan – Follow, Like, Like, Klik Nuffnang
7)Zaralyla Shop – Follow, Like
8)Minyak Wangi Inspirasi Jenama Antarabangsa – Follow, Like, Like
9)Dazzling Lens – Follow, Like
10)Miraa Hussin – Follow, Like
11)Fatin Farzana – Follow, Like
12)Iema Gurlz – Follow, Like, Klik Nuffnang
13)Nur Hidayah – Follow, Follow
14)Amna – Like
15)ShawlsToLove – Follow, Like
16)Handmade by Zliah – Follow, Like
17)Sharina Elyana – Follow, Like
18)Norhidayah Dayah – Follow, Follow, Like, Like pic
19)Morilyn Mark – Follow, Like, Like
20)Naniey Barniey Lurviey – Follow, Like
21)Hotz Mumma – Follow, Like
22)Iqa – Follow, Like
23)ABG KUS Enterprise - Like
24)Humaira Anam – Follow, Follow, Like
25)Nurul Farain – Follow, Like
26)Cik Bulat
27)Siti Nor Aini – Follow, Follow
28)Nur Atirah – Follow, Like
29)Nia Hannah – Follow, Like
30)Dieyla – Follow, Like
31)Nurziyana – Follow, Like
32)Nur Amirah Hanim – Klik, Klik, Klik
33)Nouveau Closet – Follow, Like
34) Gugu Closet – Follow, Like
35)Shag Comot – Follow, Like, Like
36)Lavia Heart Couture- Follow, Follow, Like
37)Shalleyanna Yana - Follow
38)Murah Murah - Follow, Like, Like
39)Qurratu Ain - Follow, Like
40)Arisa Nazifa - Follow, Like
41)Hanya Dua - Follow, Like
42)Raraa - Follow, Like
43)Nur Syahirah - Follow, Like
44)Lieyna Rosli - Follow, Like
45)Aten Mellows' - Like, Like *sponsor baru

TERIME KASIH MEMBACA....

Mane nak cari..

ain tengah mencarik lagu sampaikan salam cintaku nyanyian adira...
suke dengan adira nyayi lagu 2..walaupon nyayian semula..tp cara bawakan dari adira memikat ati ain ok..da pueh carik kt youtube,tapi takde..kene tgk astro jela klu ade klip vedio tue kluar..so sad ok..




p/s:sabtu ain ade intview..tp tpkase tngohkan.sbb da jnji pegi wedig kwn ain,n sebab hal2 yg tak bole pegi..hehhehe

TERIME KASIH MEMBACA....

Giveaway 1st Anniversary Blog Eyryn Bercerita & Jejari Bercerita


due date :  10 mei 2012
ain tag : 
misz roro
folower blog ain

kene like n folo cemua sponser utk gA eryn nie taw,,antarenye


TERIME KASIH MEMBACA....

May 2012 Blog Giveaway


due date : 31 mei 2012

TERIME KASIH MEMBACA....

Jalan lepas sesi intview

as salam n hye uall..

semalam ain ade buat entry pasal intview..lepas intview tengahhari tadi ain bejalan sowg diri mencari ape yang patot..skg kn femes tudung bawal corakcorak..ain je baru bkesempatan utk membelinye tadi.jom tengok hasil dari jalan sowg diri....

 hasil jalan sowg diri semalam..

brouch tudung,sebab ibu cakap brouch yang ain bagi tecicir kat mane ibu pon tak taw..




 seliper bodobodo.tepakse ok,sebb kaki da sakit sgt




 6 tudung bawal corak,
1 pashima,
3 anak tudung utk ibu,
1 iner,
6 brouch,
1 seliper bodobodo...
total : rm 83 henget..


TERIME KASIH MEMBACA....

Mcd tak bole delivery

as mn hye uall...

ain tengah lapa nie.tpn la mcd td utk buat delivery,bole dye ckp kawasan sungai besi takde penghantaran..aik ape gune mcd kt endah prade sri petaling 2..

kalau tpn pizza bole jea dye anta..ish apela mcd nie..bikin panas jea... baek siap2 p sungai besi lg bagos makan kfc..hampe ati nie nk makan mcd..


TERIME KASIH MEMBACA....

Intiview lagi

as salam n hye ualls...

esok ain ade intview lagi dekat area pasar seni ok..
doadoa semuanye bejalan dengan lancar yea esok.AMIN..


pic : google



TERIME KASIH MEMBACA....

Pergi itu pasti

as salam n hye ualls...

harinie baru ain pnye kekuatan utk menaip entry nie,,mungkin ade yg dah taw dugaan yang ain terime haritue.pada yang tak taw,ain cetekan yea..

awal bulan mei taon nie.ain menerime satu berite sedih..atuk ain sudah kembali ke rahmatuwah pada 2 mei rabu lepas..tak sangke rasenye hati nie..cume gamba arwah sebelom nye pegi jea mampu ain tatap skag dan cium t'akhir tok arwah saje yang ain mampu berikn seblom dye tingal kami..

moge arwah atok tenang disane..amin...

TERIME KASIH MEMBACA....

Close
:)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...